Bagaimana Aloe Vera Tamat Kejang Sakit dan Ketidakselesaan Dari Sembelit

Bagaimana Aloe Vera Tamat Kejang Sakit dan Ketidakselesaan Dari Sembelit

Sembelit

Adakah anda salah satu daripada berjuta-juta orang yang mendapat sembelit kerap? Adakah anda sedar bahawa sedang sembelit boleh memberikan masalah kesihatan yang besar selain daripada ketidakselesaan yang datang bersama-sama dengannya? Adakah anda sedang mencari penyelesaian yang berkesan semulajadi untuk membantu anda mempunyai pergerakan usus yang betul?

Sembelit Fakta

Gejala-gejala sembelit adalah kesukaran yang dihadapi semasa membuang air besar disebabkan oleh pergerakan yang perlahan bahan sisa. Gejala lain ialah kekurangan air besar yang kerap. Tanda-tanda lazim yang lain adalah hilang selera makan, sakit belakang, dan nafas berbau.

Penyakit yang boleh mengakibatkan daripada sembelit adalah hernia, buasir, hyper-keasidan, senak, obesiti dan kanser usus. Mereka yang mempunyai penyakit jantung dinasihatkan mengambil julap untuk menghalang mereka lebih membebankan diri mereka semasa proses buang air besar kerana ini mungkin menyebabkan mereka mendapat hati yang dilampirkan.

Wanita hamil biasanya mengalami sembelit. Terdapat beberapa sebab lain mengapa seseorang mengalami sembelit seperti kehadiran tumor dalam sistem usus atau mengambil beberapa jenis ubat. Sebab yang paling umum mengapa orang mendapatkan sembelit kerana kekurangan serat dan pengambilan cecair.

Aloe Vera sebagai julap

Satu herba penting yang biasanya digunakan sebagai julap adalah senna. Produk yang dibuat daripada senna telah dijual selama bertahun-tahun sebagai satu cara untuk merawat sembelit. Terdapat herba lain yang mula diterima oleh pasaran dunia sebagai julap. Herba yang Aloe Vera.

Persatuan Kanser Amerika telah melaporkan bahawa penggunaan herba Aloe Vera sebagai julap diluluskan oleh Suruhanjaya E Jerman. Suruhanjaya ini merupakan agensi yang mengawal penggunaan rawatan herba di Jerman. Aloe Vera boleh digunakan sebagai makanan tambahan di Amerika Syarikat, walaupun ia masih belum diluluskan oleh FDA untuk digunakan sebagai julap.

Pengambilan Aloe

Ramai orang memilih untuk minum jus Aloe Vera atau tablet untuk manfaat kesihatan. Aloe mengandungi C, E, dan vitamin B, serta mineral seperti zink, mangan, besi dan kalsium. Aloe Vera juga mempunyai ciri-ciri anti-bakteria dan anti-radang yang indah.

Aloe diambil untuk sembelit kerana ia menggalakkan najis lebih lembut. Pembersihan, detoksifikasi dan anti-bakteria alat bantuan herba dalam membuat ia berfungsi sebagai julap.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar