Cara Terpantas untuk Berhenti berpeluh ketiak - Dapatkan Bantuan Kekal

Cara Terpantas untuk Berhenti berpeluh ketiak - Dapatkan Bantuan Kekal

Peluh berlebihan di kawasan badan anda pasti boleh membuat masalah dalam kehidupan anda setiap hari. Apabila peluh berlebihan berlaku di kawasan ketiak ia dikenali sebagai hiperhidrosis axillary.

Terdapat sebilangan besar orang yang mengalami ketiak berpeluh berlebihan dan kebanyakan orang serius untuk belajar bagaimana untuk menghentikan masalah ini untuk kebaikan. Dalam usaha untuk menghentikan ketiak berpeluh anda perlu tahu apa yang boleh menyebabkan masalah di tempat pertama.

Punca utama hiperhidrosis axillary adalah disebabkan oleh kecenderungan genetik. Sebab-sebab lain yang biasa daripada keadaan ini termasuk ketakutan, kebimbangan, makan makanan tertentu, kafein dan nikotin.

Keadaan berpeluh juga boleh disebabkan oleh tiroid atau gangguan kelenjar pituitari, kencing manis, ubat-ubatan tertentu, dan putus haid. Anda juga boleh mula mengalami ketiak berpeluh apabila memakai pakaian yang ketat yang tidak membenarkan kawasan ketiak untuk bernafas.

Berita baik ialah terdapat beberapa kaedah rawatan mudah yang boleh anda gunakan untuk menghentikan ketiak berpeluh. Salah satu kaedah rawatan melibatkan memakai pakaian kapas.

Mula memakai kain kapas yang longgar pakaian jadi kawasan ketiak anda boleh mendapatkan udara. Pakaian kapas yang selesa pada kulit anda dan akan membantu untuk mengurangkan ketiak berpeluh.

Satu lagi kaedah rawatan semula jadi anda boleh gunakan untuk menghentikan ketiak berpeluh adalah cuka epal cider. Anda akan perlu untuk mengambil sedikit cuka dan menggunakannya dengan baik untuk ketiak anda. Ia adalah yang terbaik untuk memohon pada waktu malam dan kemudian mencucinya pagi berikut.

Anda juga boleh menggunakan limau kerana ini adalah satu kaedah rawatan semulajadi yang amat berkesan. Apa yang anda perlu lakukan adalah memohon jus lemon terus ke kawasan ketiak anda. Semua yang anda perlu lakukan adalah menggosok sekeping kecil lemon ke kawasan bawah lengan untuk mengurangkan berpeluh dan berhenti bau busuk yang berkaitan dengan keadaan ini.

Satu lagi cara yang berkesan untuk menghentikan ketiak berpeluh adalah untuk membuat beberapa perubahan dalam diet anda. Diet anda harus kaya dengan buah-buahan dan sayur-sayuran.

Diet anda juga harus mempunyai barang-barang makanan lain di dalamnya yang kaya dengan air dan serat. Apa yang akan dilakukan adalah membuang toksin dalam badan anda dan membantu anda berhenti masalah berpeluh anda. Anda juga perlu mengeluarkan makanan pedas dan goreng daripada diet anda juga.

Akhir sekali, jika mahu berhenti berpeluh ketiak secara semula jadi anda boleh menggunakan beberapa teknik relaksasi mudah. Oleh kerana salah satu punca utama berpeluh ketiak adalah disebabkan oleh tekanan dan kebimbangan ia masuk akal bahawa untuk mengamalkan beberapa perkara yang boleh berehat dan menenangkan anda ke bawah. Beberapa teknik bersantai berkesan adalah yoga, menarik nafas panjang, dan meditasi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar