Terapi magnet, Sejarah Ringkas Peranan Its dalam Pelepasan Sakit!

Terapi magnet, Sejarah Ringkas Peranan Its dalam Pelepasan Sakit!

Terapi magnet adalah kawasan yang berkembang pesat minat di kalangan dalam penyelidikan perubatan. Semakin ramai orang menerima manfaat penyembuhan magnet berbanding sebelum ini. Ramai mendapati bahawa melegakan kesakitan boleh dicapai tanpa menggunakan ubat-ubatan perubatan dan kesan-kesan sampingan yang datang dengan mereka. Magnet telah digunakan untuk semua jenis kecederaan sukan, penyakit haiwan dan rawatan kuda. Pad tilam khas telah pun dibangunkan untuk menyediakan untuk tidur malam yang lebih baik, mengurangkan kes-kes insomnia kronik. Dengan kemajuan saintifik moden kita boleh mengakses keberkesanan terapi magnet sebenarnya. Akhirnya kita mempunyai bukti yang boleh dipercayai dan berdasarkan fakta yang ada sekarang yang memberikan bukti penyembuhan yang magnet memang boleh membantu kita dalam hati.

Apakah Magnet Therapy?

Terapi magnet adalah amalan menggunakan magnet, yang berbeza dari segi kekuatan, untuk menyembuhkan sakit dan penyakit yang berbeza dalam badan. Ia adalah satu modaliti penyembuhan yang sebenarnya telah wujud beribu-ribu tahun dalam satu bentuk atau yang lain. Bentuk moden terapi melibatkan penempatan magnet pada atau rantau di seluruh badan yang berlainan untuk berurusan dengan kecederaan akut atau sakit setempat yang teruk. Budaya kuno mempunyai akses kepada sifat-sifat penyembuhan magnet dalam dua cara. Mereka digunakan secara semulajadi lodestones magnet, yang dikenali sebagai magnetit. Dokumentasi Cina mendedahkan penggunaan tenaga magnet kurang daripada 2,000 tahun yang lalu. Kadang-kadang batu magnet yang digunakan dalam bentuk serbuk. Ia adalah disyorkan dalam teks-teks purba untuk "Masukkan serbuk magnet atas kecederaan bagi ubat penahan sakit dan untuk menghentikan pendarahan". Terdapat juga rujukan dalam banyak kebudayaan daripada bahasa Greek ke Afrika, mengakui kuasa yang hebat ini "tenaga batu".

Di Amerika, di sebahagian besar kesembilan belas dan abad kedua puluh, ini jenis terapi penyembuhan diamalkan oleh mereka yang dianggap sebagai "penyamar". Dalam magnet lewat 1800-an telah disediakan oleh katalog pesanan mel sebagai sisipan boot. Dr Thatcher, Chicago Syarikat magnet yang Thatcher, mendakwa bahawa "kemagnetan digunakan dengan betul akan menyembuhkan setiap penyakit boleh diubati tidak kira apa puncanya."

Salah satu eksperimen US terawal dengan magnetics bermula pada tahun 1938 dengan kerja Dr. K Hansen. Hansen digunakan ujian ke atas pesakit-pesakitnya menggunakan medan elektromagnet pada beberapa keadaan yang tidak terperi sakitnya. Daripada 26 pesakit diuji, 23 menerima peningkatan segera dan utama dalam tahap kesakitan mereka. Pada tahun 1964, dalam kajian yang dijalankan oleh saintis AS Becker dan Bassett, ia telah membuktikan bahawa tulang yang patah boleh cepat sembuh apabila dicas dengan frekuensi elektromagnet. Pada tahun 1978, FDA meluluskan penggunaan terapi magnet untuk merawat keretakan tulang lambat.

Dalam tahun 1990-an, magnet dan produk magnet menjadi semakin lebih disediakan untuk rakyat Amerika. Hasil daripada ini, bukti anekdot telah mula mengumpul, menunjukkan bahawa magnet merangsang penyembuhan dalam pelbagai keadaan. Sejak pertengahan 90-an, terdapat peningkatan dalam bilangan kajian saintifik yang direka untuk mengukur keberkesanan terapi magnet.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar